Friday, July 10, 2009

Lagi milik saudara Mahadi

Semua parang-parang di bawah, milik saudara Mahadi. Gambar-gambar ni diberikan kepada saya pagi tadi untuk dimasuk dalam blog ni. Kalau saudara semua punya hobi yang sama, dan ingin berkongsi kecantikan parang-parang saudara, emailkanlah kepada saya, nanti saya upload dalam blog ni. Kalau saudara nak menjual koleksi anda, saya boleh iklankan percuma kat sini. Yang penting, kita dapat berkongsi hobi yang sama.


Parang di bawah ni adalah diantara koleksi awal saudara Mahadi dan di tukangkan oleh saudara Imran.



Menurut En. Mahadi, parang ni sudah berada dalam simpanan beliau lebih 17 tahun. Kondisinya masih baik. Besinya dari spring kenderaan.



Yang di bawah ni, saya rasa lebih kepada pedang dari parang. Kayunya dibuat dari kayu Malam dan besinya dari steel sub engin bot. Semulajadi berkilat tanpa perlu digilap dengan grind atau kertas pasir.




No comments:

Post a Comment