Monday, May 25, 2009

Parang Sarung Dam Limbang

Tuan Punya: Zainuddin Ahmad
Besi: Spring Kenderaan
Kayu: Nyieh dan Rengas Hutan
Komen: Parang ni asalnya kepunyaan saya, tapi dah dibeli oleh kawan saya dari Betong, Sarawak. Disebabkan beliau betul-betul nakkan parang macam ni, jadi saya membuat keputusan untuk menjualkan kepada beliau. Sayang memang sayang, tapi kebetulan saya tengah menempah satu lagi parang dam dengan corak yang berbeza dari yang ni. Jadi, tak apalah.. :( Siap nanti saya akan upload. Buat mereka yang baru masok blog ni, sarung dan hulu parang ni ditukangkan oleh saudara Kamarul dari Kampung Patiambun, Limbang.


2 comments:

  1. salam..nak bertanya bagaimana kita nak mengilat hulu dan sarung parang atau pisau yang dah siap di buat.

    ReplyDelete
  2. Guna spray clear (spray motosikal). Ulang spray dua tiga kali. Selalunya 1 tin spray untuk 1 parang.

    ReplyDelete