Wednesday, November 18, 2009

Another Parang Made in Limbang


I download this photo from Mr Sesengat blog page (http://skepes.blogspot.com/2009/10/parang-dua-beradik.html), with permision that is. This parang Scabbard/Hilt are made by Mr Kamis, a post office worker in Limbang. First time i saw this picture, i know i seen this parang design before. So i ask Mr Sesengat and yes, i'm correct, it's Mr Kamis handwork. If i'm not mistaken, his parang won first place in a parang competition held by BERNAS last two week. Sadly for me, i dont know about the competition until last week.

Saya download gambar ni dari laman blog En Sesengat (http://skepes.blogspot.com/2009/10/parang-dua-beradik.html), semestinya dengan izin. Sarung dan hulu parang ni dibuat oleh saudara Kamis, seorang pekerja pejabat pos Limbang. Petama kali saya lihat gambar ni, saya tahu saya pernah melihat reka bentuk parang seperti tu, jadi saya tanya En Sesengat, memang betul tekaan saya, ia hasil tangan saudara Kamis. Kalau tak silap saya, parang buatan saudara Kamis memenangi tempat pertama dalam pertandingan parang anjuran BERNAS baru-baru ni. Sayang sekali saya tak tahu tentang pertandingan tu.

No comments:

Post a Comment